Pengikut

Ahad, 27 Mei 2012

ni aku

Aku cuma insan biasa, insan yang bergelar perempuan.. dan sememangnya perempuan adalah insan yang lemah.. tapi x bermakna aku ada hati yang lemah.. dan tu juga x bermakne aku senang untuk ditindas.. kadang2 nak je aku bagitau aku supaya jangan pandang rendah pada diri aku n layan aku sama macam korang layan bff korang yang lain... nak sangat aku bagitau,,, tapi perasaan takut tu lebih menebal dalam diri aku.. x  faham sehinggakan kadang2 aku rasakan y aku menjadi orang lain y aku sendiri x knal.. entah la.. aku sudah puas menangis dan tangisan aku juga diibaratkan tangisan dalam kelambu je. Tiada yang cuba mendengar apatah lagi mengerti....dan aku rasa keseorangan.. :(

kenape aku senang je mengikut arahan mereka.. sedangkan aku ada suara dan hak untuk membantah.. mereka fikir mereke blh gune aku time dyorg nak n buang aku bile dah x diperlukan lagi... Aku fikir ini mungkin melibatkan keyakinan dalam diri aku. ia membuatkan aku cemburu dengan kawan2 aku y punyai keyakinan yang tinggi..kadang aku jugak sering tertanye kenape aku x ada level confident yang tinggi...ak nak sangt jadi macam orang lain.. yang mampu buat ape sje..tambah2 lagi bile aku melangkah masuk ke alam UNIVERSITI ni. Sememangnya dunia Universiti ni sangat luas dan dalamnywujud macam2 jenis manusia. sehinggakan kadang2  aku gagal untuk menilai watak dalam diri manusia disini kerana watak mereka dalam satu masa terlalu banyak... 

                ARGHHhhhh!!!!!!!!!. stressnye..
      orang2 yang aku jumpe kat cini selalunye suke sangat bermuke2.. aku x tau kenape.. depan cakap lain.. belakang cakap lain.,, time belakang tu siap buat ketupat lagi berbakul2 . Ape yang penting manusia ni memang suke simpan hasad dengki.. bile dyorang x dapat, ah mule la mulut pun berjalan.. aduh,,, x faham ak.. kalo dyorng je aku x kisah.. ni membabitkan aku sekali . x pasal2 bertambah sebakul dosa aku.. adussss... Tapi aku bersyukur kerana kat sini jugak lah, dan daripada manusia itu jugalah  aku belajar erti kepercayaan, kesetiaan dan tikam belakang yang sememangnye aku x pernah jumpe kat kampung aku dulu.. 



Tiada ulasan: